Kraków
Dodane przez Dorota Marczuk dnia Maj 29 2018 21:14:15
JAK ODKRYLIŚMY KRAKÓW

Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Kraków – miasto królów, historyczne serce Polski, ostoja kultury i sztuki.
8 maja popołudniu 24-osobowa grupa zebrała się przed dworcem PKP w Chotyłowie, by po trudach wielogodzinnej podróży pociągiem i zasłużonym wypoczynku w schronisku młodzieżowym wyjść na spotkanie przygodzie z Krakowem. Królewskie miasto przywitało nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem, piękną pogodą i licznymi atrakcjami.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy nietypowo - rejsem statkiem po Wiśle. Kolejna atrakcją okazał sie park wodny - największy w Polsce. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Krakowa z panią przewodnik. Na początek Wawel - siedziba królów i smoka wawelskiego, następnie spacer na Rynek Główny (gdzie nasz patron składał przysięgę narodowi) i Sukiennice. Niedługo potem odwiedziliśmy kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się XV- wieczny drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza. Oprócz tego ujrzeliśmy Ratusz, Bramę Floriańską i Barbakan, zaś dzień uwieńczyliśmy pod pomnikiem upamiętniającym bitwę pod Grunwaldem. Wreszcie usatysfakcjonowani i pełni wrażeń powróciliśmy Plantami - parkiem miejskim otaczającym historyczne centrum miasta – do schroniska, by wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji.
Kolejny dzień zaczęliśmy od wizyty w Kazimierzu (byłej żydowskiej dzielnicy Krakowa). Przewodnik wprowadził nas w historie i obyczaje mieszkających tam Żydów. Wizyta w synagodze i na cmentarzu zrobiła na nas ogromne wrażenie. Na każdym kroku dotykaliśmy historii. Odwiedziliśmy także Muzeum Narodowe, podziwiając dzieła największych polskich malarzy i dom Jana Matejki.
Czas szybko mijał i niestety 11 maja musieliśmy wrócić do domu.

Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych doznań. Kraków na zawsze pozostanie w naszej pamięci i na pewno będzie miejscem do którego każdy z nas jeszcze zapragnie wrócić.